«Школа радості» в Подільському НВК
«Школа радості» була створена
славетним Вітторіо де Фельтре ще 550 років тому. Це дало
імпульс гуманній
педагогіці, яку продовжили Василь Сухомлинський,
Шалва Амонашвілі, Михайло Щетинін, Януш Корчак.
Ідея радісного життя, творчості як способу виховання виникла
досить давно: наприкінці 50-х
років минулого століття в Ленінграді. Її запропонував професор Ігор Іванов:
«Дітям, передусім, властиве
бажання діяти. А ми, дорослі, можемо разом вигадувати, підтримувати,
втілювати в життя».
Тому за основу діяльності у
навчально-виховній роботі колектив
Подільського НВК
взяв колективні
творчі справи та гру, яка
дає простір уяві, відображає в собі життєвий досвід дітей. З
цією метою
вони вивчили методику добротворення Сахнівської авторської школи
Олександра Захаренка Корсунь-Шевченківського району та стали
учасниками районного проекту «Мрії збуваються». «Педагоги нашої школи уважно прислухалися до бажань своїх учнів,
поділяючи думку Олександра Захаренка, що дитячий розум — найгостріший, діти
мислять неординарно, вони здатні на відкриття, які могли б сколихнути планету»,
— розповідає директор Подільського навчально-виховного комплексу Тетяна Гончаренко. За останні два
роки школа у Подільському
перетворилася в унікальний заклад, де завжди панує життєрадісна
обстановка, відчувається діловий тон в усіх заходах, що
сприяє самовираженню юної особистості. Учні початкових класів здійснюють шефство над малюками. Вони
— перші помічники вихователя дошкільної групи: виготовляють роздатковий
матеріал для занять, монтують обладнання для ігор, спільно шиють одяг для
ляльок, роблять маски для рольових ігор. Та найбільше школярам подобається
гратися з малюками, брати разом
з ними участь у дитячих ранках чи виступах перед батьками й сільською
громадою. Вихователі Тамара Приходько, Валентина Кухаренко, вчителі початкових класів Людмила Бунь, Світлана Стеблина, Катерина Біліченко, Аліна Медуха вважають, що така спільна праця
справляє помітний виховний
вплив і на дошкільнят, і на
учнів.
|