Четвер, 28.03.2024, 20:50
Увага змінилась адреса електронної скриньки osvita_zol_rayon@ukr.net
      Відділ освіти Золотоніської РДА          
Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2013 » Лютий » 1 » Допоможіть дитині подолати шкільні страхи
16:49
Допоможіть дитині подолати шкільні страхи

Коли переступала шкільний поріг, у моїх думках були плани, тести, звіти, семінари, але раптом мої думки обірвались: я побачила маленьку школярочку, яка гірко плакала, піднімаючись сходами. Я запитала дівчинку, що сталося? Ковтаючи сльози, вона пояснила, що їй так не хочеться йти до школи, їй дуже страшно…

Чому такі випадки стають частішими? Які страхи переслідують дітей?Шкільні страхи - це негативні емоційні стани дитини, що виникають у школі або при згадці про неї, і характеризується тим, що дитина усвідомлює певну загрозу у школі. Молодших школярів охоплює страх самовираження («Я не буду… З мене сміятимуться...»); страх не відповідати очікуванням інших («Якщо неправильно виконаю завдання - мама буде дуже сварити…»); страх, що виникає при спілкуванні з учителем («Якщо не буду слухатися - зароблю погану оцінку…»); страх перевірки знань (найчастіше діти скаржаться на погане самопочуття перед контрольною роботою шукаючи привід не йти до школи). Ці страхи формуються під час психологічного та соціального розвитку дитини, щоб їх уникнути, потрібна материнська любов - як основа гармонійного розвитку особистості. А такі випадки як небажаність чи невідповідність дитини тій статі, яку очікували, сприйняття дитини як такої, що заважає кар’єрі, у нашому суспільстві трапляються досить часто. Постійне напруження батьків, побоювання можливих неприємностей, надмірні зауваження передають дитині почуття страху й невпевненості у собі. Шкільні страхи у першокласників, зазвичай, з’являються уже наприкінці першого півріччя, тим більше, коли дитина весь час чує зауваження і заборони. Завищені вимоги при виконанні завдань можуть викликати тривожність і, як наслідок, невпевненість та страх відповідальності. Батьківське ставлення до успіхів чи невдач дитини є основою в призвичаєнні до шкільного життя. Перебування дитини в школі викликає нові проблеми та переживання у сім’ї. У моїй практиці були випадки, коли батьки звинувачували школу й вчителів у невдачах їхніх дітей. Спілкуючись з батьками, я постійно їх запитую: «З яким настроєм та настановою ви виряджаєте дитину до школи?», «Чи охоче вона ділиться з вами, як пройшов її день?», «Чи знаходите ви час поспілкуватися з дитиною?» І чую переважно такі однозначні відповіді: «Так!» або «Ні!» Дорослі намагаються максимально забезпечити матеріальні блага для своїх дітей, витрачаючи на це весь свій час та здоров’я, але для формування гармонійної особистості цього мало. Перекинувшись фразами «Як справи? Ти не голодний? Уроки повчив?», - успіху не досягти. Дітям, у яких є шкільні страхи, найбільше не вистачає любові та безумовного прийняття. Характерні побажання таких учнів: ”Щоб мій тато не сварився, був добрим, любив мене”, ”Щоб мама мене не сварила”, ”Щоб мене не били” тощо. Шановні батьки, пригадайте коли ваша дитина чула від вас слова любові? А нарікання, зауваження? Батьківська любов повинна бути безумовною. Адже ми любимо дитину просто за те, що вона є, незалежно від її поведінки. Ми всі це розуміємо, але іноді не віддаємо собі звіту в тому, що нашу (батьківську) любов дітям доводиться завойовувати. Але ви можете покращити своє життя та життя вашої дитини! Почніть сьогодні! Щоб не трапилося з дитиною у школі, вона має бути впевнена, що вдома її підтримають і зрозуміють. Відчуття сімейної захищеності сприятиме подоланню можливих емоційних проблем, які виникли під час навчання.

Визнайте, що вашій дитині не завжди хочеться виконувати домашнє завдання. На це можуть бути об’єктивні і суб’єктивні причини: головний біль, втома, страх неправильно виконати і потім почути нарікання на зразок: ”Твоя сестра завжди сама виконувала такі легкі завдання” чи "Що ти взагалі можеш зробити сам?”. Порівнюйте лише її особисті успіхи, навіть незначні: «Вчора ти писала добре, а сьогодні ще охайніше, молодець!». Дайте дитині відчути вашу присутність, навіть якщо ви зайняті своєю справою (уроки будуть виконані краще, якщо дитина знатиме, що в будь-який момент можна звернутися за допомогою). Виявляйте зацікавленість шкільним життям своєї дитини, використовуйте при цьому зворотній зв’язок , наприклад: «Здається, це завдання викликає у тебе труднощі?», «Тобі, напевно, було нелегко впоратися з контрольною роботою?». Бажаю усім успіхів у такій нелегкій справі як бути гарними батьками!

Переглядів: 1089 | Додав: osvita_zol_rayon | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
www.mon.gov.ua
www.pedpresa.com
Погода
Погода
Корзина
Календар
«  Лютий 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
Архів записів
Пошук
Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz